Tubing - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Dominique Beekhof - WaarBenJij.nu Tubing - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Dominique Beekhof - WaarBenJij.nu

Tubing

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

28 April 2012 | Laos, Vangviang

Hallo Hallo Hallo,

Eindelijk dan tijd voor een nieuw reisverslag! Ook ondertussen in een nieuw land ja hoor LAOS!:D

Na de lange lange rit van krabi naar bangkok ging ik door naar chiang Mai nog eens 12 uur met de bus. toen 6 uur met een mini busje naar de grens van laos en thailand.
En ja hoor daar in dat busje zat een Nederlander en ondertussen me maatje en roomie!:D genaamd TIM! dus Tim gaat nog vaker in dit verhaal voorkomen aangezien we nog steeds samen zijn.
oke verder met het verhaal:

Bij de grens aangekomen na al uhm 14+12+6 uur reizen hebben we een overnachting gehad. daar Kwamen we kerel uit ierland en duitsland tegen meisje uit italie en meisje uit england Dus onze groepje was gegroeit tot 6:D. met zijn alle wachten op de sloboot to luang prabang wat 2 dagen zou duren!
Met ons nieuw gekochten kussentjes onder de arm zijn we dapper naar de grensovergang gegaan voor een laos visa.
Dit ging allemaal Iets wat trager dan je verwacht. papiertje invullen NIET GENOEG nog een papiertje invullen, pasfoto geven en paspoort afgeven. 4 mensen stempeltjes aan het zetten in het paspoort en na ongeveer 30 tot 60 min wachten hadden we ons paspoort terug en 45 dollar lichter omdat het zondag was??!!!

A fijn geeft niets op naar de slo boot, bootticket niet goed SHIT! weer paspoort afgeven wachten op nieuw ticket en paspoort. na ongeveer 4 uur waren we dan veilig en wel op de boot! de trip kon beginnen!.
eerst overnachting was na ongeveer 6 uur varen in een klein stadje waar 1 hele kroeg was die om 11 uur sloot. geeft niets fit de boot weer op om 9 uur.
De boot was ag wat zal ik zeggen, TE klein voor zo veel mensen. 9 uur lang op een plastic stoeltje zitten is toch geen aanrader ook niet met een gekocht kussentje van een euro!.

Aan gekomen in luang prabang op naar guest hous waar onze groep zich uitbreiden tot 8 personen. Wat een gezelligheid met zijn alle uiteten naar de kroeg bowlen:D ow ow na dominique was de beste!!! mensen van de Heeren kunnen trots op me zijn!.
dagje naar watervall geweest en dagje rond gefiets was het tijd om naar vang vieng te gaan met een mini bus.

de rit zou 6 uur duren, dan denk je ag dat is niet zo lang. valt indd ook wel mee, maar niet als de kuilen in de weg 2 meter diep zijn en je continu bochten van 90 graden aan het draaien bent. niet helemaal top fit zijn we dus aangekomen in vang vieng. kamertje zoeken eten op naar het feest!
helaas liep dit voor mij anders na het eten niet zo fit terug de kamer op en ja hoor blaasontsteking gelukkig hebben we een goede en mooie kamer. dus mijn relatie met de wc was nog niet zo erg!
gisteren gezellig heel de dag in bed doorgebracht met me roomie Tim die was ook neer gegaan door een griepje of door de hamburger die hij s'nachts had gegeten!. Hmmm we weten het nog steeds niet goed.

A fijn vandaag zijn we weer topfit, naja moet er op lijken dus ook wij gaan ons vandaag wagen aan het tuben!.

hopelijk morgen nog steeds fit anders maar weer bedje in!

ow grapje we betalen hier met kip:D hoe grappig.!


Xxx

  • 28 April 2012 - 15:31

    Eline:

    Hai Dootje,

    Wat leuk om je verslag te lezen. Diana en ik zijn net in luang prabang aangekomen! We hoopten je hier nog even te treffen met koninginnedag, maar dat gaat hem dus niet meer worden. Hoe lang blijf je nog in Laos? Daarna door naar Cambodja?

    Kus!

  • 02 Mei 2012 - 14:02

    Eric:

    Ha worldtraveller,

    Hopelijk enorm aan het genieten van relaxed rondreizen zonder planning.
    Als je ongeveer weet waar je je naar toegaat lijkt me dat geweldig om te horen.
    Zo rond augustus-september in Vietnam, Cambodja ???
    Als dat zo is, tot dan .

    Enjoy every day.

  • 02 Mei 2012 - 14:47

    Dominique Beekhof:

    Haa Eric!:)

    Het bevalt me zeker meeeer als prima nog steeds. Maar moet zeggen soms als ik dan aan zo'n heerlijke bacon chickenburger midden in de nacht sta voel ik me toch wel schuldig :P
    maar uhm ja er is een klein plannetje aangezien het geld niet blijft komen. hier komt het plan:
    15 juni vlieg ik vanuit hanoi naar darwin. Dus vanaf nu heb ik nog 6 weken de tijd om cambodja en vietnam te zien. maar hoe dat gaat lopen...!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Dominique ON TOUR

Recente Reisverslagen:

07 December 2012

Echte backpacker

26 Oktober 2012

Good bye

16 Oktober 2012

Naar aanleiding van

13 Augustus 2012

boerin

05 Juli 2012

aussiee!!!!
Dominique

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 38405

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 31 Mei 2013

Dominique ON TOUR

Landen bezocht: