Echte backpacker - Reisverslag uit Nowra, Australië van Dominique Beekhof - WaarBenJij.nu Echte backpacker - Reisverslag uit Nowra, Australië van Dominique Beekhof - WaarBenJij.nu

Echte backpacker

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

07 December 2012 | Australië, Nowra

Wat moet je doen om een echte backpacker te zijn??

Ik denk dat ik het door heb gekregen. Noodles en rijst eten omdat je geen geld heb. Mee eten met een vrouw die je in de trein hebt leren kennen? Te goedkope wijn drinken omdat je niet meer geld heb? Ik denk dat ik het door heb met een schrale 120 dollar in de bank begin ik toch wel erg arm te worden. Volgende optie werken? Of van vriend naar vriend hoppen. Dit laatste is nu het geval en dit bevalt goed. Tot na de kerst en dan zal ook ik weer aan het werk moeten. Waarom tot na kerst? Nou een van de voorwaarden als je een baan zoekt op dit moment in de horeca is werken met kerst en aangezien ik hier al aardig wat jaartjes ervaring mee heb heb ik besloten dat ik dat niet doe nu ik op reis ben. Gelukkig heb ik wat vrienden hier in ausralie die allemaal erg blij zijn als ik er met kest bij ben.

Mensen een ding over Australiërs deze mensen zijn ontzettend gast vrij en vinden het geweldig dat jij hun land komt bekijken:)

Nu zit ik op de bank tv te kijken te denken dat het bijna kerst is wat een beetje vreemd voelt. Kers met warm weer aan het strand met hangmat en een barbie! Wat een Leven en wat raar! Het idee kerst moet dus nog even groeien.

Verder wat heb ik uitgespookt de laatste maand: rond reizen, uit vliegtuig springen, surfen, goedkope wijn drinken, Backpackers ontmoeten en genieten. Australie is een geweldig land mooi landschap en geweldig mooie stranden! Dit avontuur ben ik aan gegaan met mijn goede vriend Phil de pom en de rode homo auto.

Vol goede met hebben Phil en ik de homo auto gepakt met al onze spullen. Dit vond de rode auto niet zo geweldig idee aangezien Phil reist met 2 tassen, tennisrackets, vishengels en een pokerset. Mijn backpack is ook gegroeid in de loop der tijd en was een beetje aangekomen. Na passen en meten de weg opgegaan richting Cairns waar het verhaal is begonnen. Zon zee strand en een verbranding waar je door aan de medicijnen komt te zitten en 2 dagen in je guest house moet liggen. Na een paar dagen kon ik wee lopen en zijn we verder gereist naar het zuiden. Wat watervallen bezocht wat natuurlijk bekeken, gevist en niks gevangen en daar waren we Airlie Beach. Het partij centrum dat beviel aardig met een hangover besloot Phil een tattoe te nemen, want dat is wat je gedaan moet hebben voor je dood gaat. Een betekenis nee bewoon omdat het kan. Na ongeveer 2 sec ging hij van de wereld en leek dood. Dappere Phil vond dat hij nu niet kon stoppen en als een watje weg lopen. Dus gewoon door na 1.5 uur had hij een leuk plakplaatje op zijn arm. Te slecht weer dus geen skydive voor ons, dus op weg naar het zuiden maar weer. Aangekomen in Harvey bay hebben er toch maar besloten het vliegtuig uit toespringen op een mooie zonnige dag:)'dit gebeurden om 12 uur in d middag dus paps en mams lief kregen 10 voor 12 een afscheidsberichtje. Dominique geland en een paar uur later paps en mams worden pas wakker ag wat maakt het ook uit. Alles gelukkig goed verlopen wat een Kik!! Als ik ooit nog eens geld over heb doe ik het nog een keer! Daarna de weg weer op met ons rode homo autootje die het nog steeds goed deed. Aangekomen in noosa heads hebben we ons als echte Australiërs het water opgewaagd en geleerd hoe je surf. En succes voor beiden gelukkig:) wat gevist en gevangen moet toegeven als je wat vangt is het best grappig maar helaas ze bijten niet elke 5 sec dus ik was al snel verveelt natuurlijk. Daarna de weg weer op met ons homomobiel. Onderweg naar bayron bay wat onze favoriet was geworden een paar dagjes relaxen aan het strand met de wagon Backpackers. Goede tijd:) maar de reis ging verder naar het zuiden en daar was nimbin. Voor mensen die graag hun leven willen verspillen met allerlei soorten drugs ga daar heen?! Wij waren er snel klaar mee en zijn na 2 uur weer vertrokken onderweg naar Sydney! En daar kwamen we dan aan met de hommage en eenrichtings wegen overal. 3 uur zoeken naar ons guesthouse was geen goed succes voor ons humeur. Volgende dag weer terug verhuiZen naar de stad nog minder succes vol. Ag aangekomen in onze 32 persoonskamer evengerust. Haha. Dat was een grapje rusten doe je niet in zo'n grote slaapzal maar wel gezellig. Na paar daagjes Sydney de brug, theater en gardens en veel uitgaan op goedkope wijn. Was het tijd voor Phil om het vliegtuig in de tegaan en naar het koude Engeland terug te keren. Dit moment was alles behalve leuk ook al konden we ruzie maken als een getrouwd stel je buddy op een vliegtuig zetten is nooit leuk. Gelukkig maakt hij het goed en ben ik eigenlijk wel blij met me rust.

Naja rust Dominique op de trein naar een vriendin vlak bij Sydney. Ongeveer 3 uur me de trein. En daar in de trein een lieve oude vrouw die getrouwd was met een Nederlander en opgegroeid is in het zelfde dorpje als mijn opa en oma. Dit was natuurlijk fantastisch voor ik het wist nummers uigewisseld en afgesproken elkaar te ontmoeten op zaterdagavond. Deze lieve vrouw heeft heerlijk Nederlands voor me gekookt en me meegenomen naar een dutch club. Hier Sinterklaas gevierd en kroketten gegeten met alle oudjes uit de omgeving die stiekem Nederland nog steeds missen.

Volgende week op het programma Melbourne! Verder de plannen een hele boel. Voor mensen die willen weten wanneer ik terug kom? Nou daar heb ik het antwoord voor als het in Nederlands ook 30 graden is in de winter. Voorlopig dus nog niet.

Nou mensen geniet van de kerst en oud en nieuw, ik zal er een feestje met stijl van maken.

Ow ow er staan weer wat leuke foto's op Facebook voor de gene die jaloers willen worden van mij bruin op het strand.

  • 07 December 2012 - 09:45

    Manon:

    Lekker Dooootje! Geniet maar lekker van het weer..
    Dit jaar laat jij het koukleumen & het uitglijden aan je voorbij gaan!

  • 07 December 2012 - 10:06

    Ties:

    hoi dominique wat een avontuur zeg,dit maakt een mens wel een beetje jaloers.
    maar we gunnen het je wel hoor.en de temperatuur bevalt me ook wel,op dit moment tijdens het schrijven
    sneeuwd het heel erg,zelfs geen weer voor een hond,dus zelf ook maar binnen blijven.
    wij hier in nederland zo wit als een doek,en bij jouw alles bruin is wel een groot verschil.
    nou geniet er van fijne feest dagen en een goed nieuw jaar met veel gezondheid en geluk.
    heeel veeel groeten uit het witte nederland

  • 05 Januari 2013 - 12:05

    Lieselotte:

    Hee do,

    Wat ontzettend leuk wat je allemaal doet zeg!
    Wij gaan ook in juni weg, nu ik dit allemaal lees krijg ik er nog meer zin in!

    Liefs & veel plezier nog!

    Lieselotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Nowra

Dominique ON TOUR

Recente Reisverslagen:

07 December 2012

Echte backpacker

26 Oktober 2012

Good bye

16 Oktober 2012

Naar aanleiding van

13 Augustus 2012

boerin

05 Juli 2012

aussiee!!!!
Dominique

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 3263
Totaal aantal bezoekers 38348

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 31 Mei 2013

Dominique ON TOUR

Landen bezocht: